Seurakuntavaaliehdokas Heikki Inkari

18.10.2022

Paraisten kokoomuslaiset ja keskustalaiset ovat seurakuntavaaleissa yhteisellä listalla, jonka nimi on Yhteinen kirkkomme.

Ehdokkaamme esittäytyvät: Heikki Inkari

Olen 70-vuotias eläkeläinen ja toimin tällä hetkellä Eläkeliiton Paraisten yhdistyksen puheenjohtajana. Olen myös Suomen Ladun Paraisten paikallisyhdistyksen Saariston Polun puheenjohtaja. Perheeseeni kuuluu vaimo ja neljä aikuista lasta perheineen. Työelämässä toimin suurimman osan rakennusmateriaaliteollisuuden palveluksessa. Koulutukseltani olen rakennusalan diplomi-insinööri.

Seurakunnan tulisi olla lähellä ihmistä, kohdata heitä arjen tilanteissa ja palvella mahdollisimman laajasti koko jäsenkuntaa. Seurakunnan päätehtävänä pidän hengellisen ja sosiaalisen työn. Hyvin toimivaa yhteistyötä kaupungin, paikallisten yhdistysten ja yritysten kanssa pidän hyvänä. Seurakunnan taloutta on hoidettava niin, että yllä mainitut tehtävät pystytään hoitamaan jatkossakin kohtuullisella kirkollisverolla. Erityistä huomiota on kiinnitettävä kaupungin asukkaiden ja seurakunnan jäsenistön ikääntymiseen.